logo Chytrý Marketing

SEO

Co je to SEO optimalizace, optimalizování webu

Jak jsme již na začátku napsali, SEO optimalizace je nejenom v Praze dnes velmi moderní metoda, jak zviditelnit svoji společnost na internetu. Jde o celkové zvýšení návštěvnosti internetové prezentace, ovšem pouze od zacílených uživatelů neboli potenciálních zákazníků.

Prakticky jde o to, aby internetové vyhledávače poznali, co je na Vašich stránkách důležité. Představte si, že čtete článek o 3 normostranách, podstatné neboli stěžejní informace by se však daly shrnout do poloviny normostrany. Co velmi často dělá autor? Důležité informace článku nějak zviditelní – změní barvu písma, ztuční, podtrhne, napíše je kurzívou. Čtenář, který nemá čas na přečtení celého článku, si pak může přečíst jen tyto zviditelněné části. Z nich si pak vyvodí souvislost .... možná :)

SEO optimalizace funguje vlastně velmi podobně. Vyhledávač Google je právě takový čtenář, který lustruje denně internetové stránky a přečte si jejich nový obsah neboli co je na nich nového. Podle toho, co je uvnitř webu napsané pak určí, o čem dané stránky jsou.

Vzhledem k tomu, že Google poté "nějak řadí výsledky vyhledávání", je důležité mu říci, které části stránek jsou důležité více, a které méně. Tedy opět různě zvýrazňujeme jednotlivé části stránky tak, aby je Google dobře poznal.

SEO - důležité aspekty

Stav internetových stránek na trhu

Jelikož je SEO neboli optimalizace webu celkem nový obor, stránky, které jsou starší 4 let, nejspíš neodpovídají aktuálním standardům. Proto se může stát, že Vaše stránky nenavštěvují Vaši potenciální zákazníci.

Pokud se oborem SEO nezabýváte, asi sami nepoznáte stav Vašeho webu. Samozřejmě nás můžete kontaktovat, abychom mohli Vaše SEO posoudit. K tomuto je pro nás nutné mít přístup do Vašich statistik návštěvnosti. Pokud nemáte ve svém webu kvalitní statistiky návštěvnosti, můžeme Vám do webu nasadit statistiky Google Analytics. Bez kvalitních statistik je skoro nemožné stav SEO posoudit.

Proč investovat do SEO?

SEO je dnes nutností. Na internetu prakticky neexistuje lepší investice do reklamy (více o internetové reklamě). Pokud se Vám podaří mít na svém webu zvládnuté SEO, je velmi pravděpodobné, že Vám to přinese nové zákazníky, kteří právě hledají Vaše služby a navíc, na Vaše služby mají peníze.

Kolik investovat do SEO

To je správná otázka. SEO lze provést jednorázově nebo se průběžně starat o jeho kvalitu a udržovat pozice ve vyhledávačích.

Pro firmu, která prakticky nemá vysokou konkurenci je pravděpodobné, že jí k úspěchu bude stačit jednorázové SEO. Jednoduše dát web do nějakého standardu a dále do něj neinvestova. Pojďme si ale přiznat, že žádná firma v ČR dnes nemá nízkou konkurenci. Bohužel je tak běžné, že firmy investují do zviditelnění v rámci SEO průběžně tak, aby jejich web byl optimalizovaný pro aktuální čas.

Jak se mění cena SEO podle konkurence?

Cena optimalizování webu se samozřejmě mění podle toho, v jakém konkurenčním prostředí firma působí. V případě slova "lednička" Vás průběžná optimalizace webu může vyjít na několik desítek tisíc měsíčně. Jednorázovou SEO optimalizací toho nejspíš moc nezískáte, jelikož je zde konkurence velmi vysoká.

Na druhou stranu, pokud prodáváte kola v Liberci, můžete za průběžnou optimalizaci zaplatit jednotky tisíc měsíčně nebo zaplatit jednorázovou optimalizaci v řádech desítek tisíc.

Cena SEO se samozřejmě odvíjí nejen od konkurence, ale i od aktuálního stavu a i od toho, kolik hodin je nutné nad SEO webu strávit.

Správně provedené SEO má samozřejmě vliv na pozice ve vyhledávačích Google.cz a Seznam.cz. Ne každý může být na prvních pozicích internetových vyhledávačů. Dostaneme Vás na první pozice, které Vám zajistí návštěvnost od lidí, kteří mohou být Vašimi zákazníky.

Pozice měříme pomocí www.seoadministrator.cz

Pro konkrétní řešení se u nás můžete informovat.

Novinky

Sledujte nás na Facebooku