logo Chytrý Marketing

Sociální sítě

Sociálními sítěmi bychom mohli nazvat sítě, které doplňují či úplně nahrazují sociální kontakty mezi jednotlivými lidmi. Pro představu (pro toho, kdo se s tímto názvem setkává poprvé) bychom mohli zmínit Facebook, Twitter či Linkedin. Vzhledem k tomu, že nejpoužívanější sociální sítí na světě je Facebook, budeme se věnovat právě této síti.

Jak funguje sociální síť (Facebook)

Zjednodušeně se dá říci, že tato síť funguje na základě pravdivé a reálné totožnosti, což všechny předchozí sítě, které kdysi existovaly, popíraly. Dalo by se říci, že v 99% je každý registrovaný člověk opavdovým fyzicky existujícím člověkem. Z toho vychází i to, že kontakty vytvořené na Facebooku kopírují kontakty, které člověk má v reálném životě. Samozřejmě jsou lidé, kteří podstatu sociálních sítí pochopili jinak, ovšem toto není chyba sociální sítě.

Registrace uživatele

Práce s facebookem začíná registrací uživatele, kde uživatel vyplní prakticky vše co uzná za vhodné. Ovšem je dobré se registrovat pod pravým jménem a příjmením, protože podle tohoto kritéria bude tento uživatel vyhledatelný pro své reálné přátele.

Navazování kontaktu

Proč byste vlastně měli chtít někoho vyhledat? Představte si situaci, kdy Vám je 40 a chtěli byste se potkat např. s bývalým spolužákem ze základní nebo střední školy, ale z rodnéh města seodstěhoval on nebo jste se odstěhovali Vy, kde jste spolu do školy chodili. Uvědomte si, že může být i v zahraničí. Jak na něj sehnat tel. číslo nebo e-mail. Díky sociální síti není nic jednoduššího, než se pokusit takového spolužáka pokusit vyhledat pomocí jeho jména a příjmení. Také se lze podívat do kontaktů vašich společných přátel. Pokud ho dohledáte, můžete mu napsat a pokud používá sociální síť aspoň občas, ozve se Vám zpět. Pokud tedy bude chtít :)

Co znamená být přítelem

V reálném životě to znamená mnoho, na Facebooku to nemusí znamenat nic. Někteří tam mají tolik přátel, že tolik lidí ani nejspíš v reálném životě neznají.

Využívání informací s různých zdrojů - být fanouškem (dát lajk)

Mnoho firem a obchodních společností má svůj firemní Facebookový profil. K čemu je dobrý? Na firemním profilu můžete prezentovat různé novinky, akční nabídky, nové fotografie a služby Vašeho podniku. To, že se někdo stane samovolně Vaším (ne)fanouškem, znamená, že v případě zveřejnění nějaké Vaší novinky je okamžitě informován. Dalo by se říci, že čím více fanoušků máte, tím více máte potenciálních zákazníků, kteří se mohou stát nakupujícími zákazníky.

Proč jsme napsali (ne)fanoušek

To, že někdo dá tzv. lajk (like) na Vaší stránku nemusí znamenat, že je fanoušek. Může to také znamenat, že Vaším fanouškem zrovna není, ale přesto chce být informován o tom, co říkáte, píšete či děláte. U obchodních firem je velmi časté, že fanoušky jejich firemního profilu bývají zástupci jejich konkurence. Zde platí přísloví "Přítele si drž blízko a nepřítele si drž ještě blíž." Znamená to, že pokud budete fanoušky svého konkurenta, budete mít informace z první ruky.

Využívání informací s různých zdrojů - časopisy, e-ziny, noviny

Váš Facebookový profil může sloužit také jako tzv. sběrač informací. Lze si celkem jednoduše nastavit určité kanály, kterými k Vám budou proudit informace. Můžete tak sledovat nejen domácí, ale i zahraniční časopisy, noviny. To Vám umožní mít vše na jednom místě.

Co je nutné vědět o sociálních sítích

Pro uživatele - Nikdy Vám nenahradí Vaše přátele a reálné kontakty a nikdy Vám nejspíš nenahradí Váš reálný život.
Pro firmy - Facebook poslední dobou funguje velmi dobře jako komunikační kanál se svými fanoušky, proto by dnes každá firma měla mít facebookový profil a jednou za čas do něj vložit nějaké aktuální informace.

 

Novinky

Sledujte nás na Facebooku